КЗ "ДНЗ № 42 ВМР"
"ПРОЛІСОК"

Річний звіт про діяльність закладу

   

Звіт

завідувача КЗ «ДНЗ № 42 ВМР»  Жаркової Тетяни Семенівни  перед  колективом  і громадськістю  за 2023/2024  навчальний рік

(онлайн-режим)

 

Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти : збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту; виховання потреби в самореалізації та самоствердженні. Дитячий садок – це перша і дуже важлива сходинка в освіті дошкільнят.

 Даний звіт – засіб забезпечення інформаційної відкритості та прозорості роботи нашого закладу.

Головними завданнями мого звіту, як засобу інформування громадськості є:

  • Підвищення відкритості дошкільного закладу;
  • Задоволення інформаційної потреби різних груп користувачів: це і батьки, і педагоги, і засоби масової інформації та органи влади;
  • Забезпечення ресурсу «довіри йпідтримки» до дитячого садка.

Виконуючи план роботи на 2023/2024 навчальний рік, колектив дошкільного закладу впродовж року працював творчо і відповідально.

 

Забезпечення збереження та розвитку мережі груп та формування дитячого контингенту

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 42 загального розвитку  побудовано за типовим проєктом.  Заклад працює за 12-годинним  режимом  5 днів (субота, неділя, святкові – вихідні).

Проєктна потужність – 12 груп; фактично функціонує  12 груп.

Планова  кількість – 272 дитини;

Фактичний склад за списком – 240 дітей. Комплектування закладу проводиться відповідно до нормативно-правових документів Міністерства освіти та науки України.

Склад мережі  розміщений на сайті ЗДО:

- 3 групи раннього віку (3-й  рік життя) – 29 дітей;

- 3 групи молодшого віку (4 – й рік життя)- 79 дітей;

- 3 групи середнього віку (5-й  рік життя) -67 дітей;

- 3 групи старшого віку (6 – й рік життя) – 65 дітей;

 

Забезпечення кадрами та створення умов для професійного росту

Заклад дошкільної освіти   укомплектовано  медичними кадрами, обслуговуючим персоналом.  На вакансії – 13 ставок вихователя (тимчасово).

Аналіз складу педагогічних працівників

За кваліфікаційними категоріями:

  • «спеціаліст вищої категорії» -   3 педагоги ( Журавель Н.В., Літвінова Н.І., Сапун І.А.);
  • «спеціаліст другої  категорії'» – 4 педагоги (Поліщук М.А., Есаулова Л.І., Назарова І.М., Підгаєвська А.О.);
  • «спеціаліст» - 2 педагоги;
  • 11 тарифний розряд – 2 педагоги.

За критерієм «педагогічний стаж»:

  • до 3-х років – 1 педагог;
  • від 3 до 5 років – 1 педагог;
  • від 5 до 10 років – 2 педагога;
  • від 10 до 15 років – 1 педагог;
  • від 15 до 20 років – 1 педагог;
  • від 20 до 25 років – 1 педагог;
  • понад 30 років - 2 педагоги (Журавель Н.В., Панасюк В.П.)

 

Забезпечення виконання річних завдань та плану роботи на 2023/2023 навчальний рік

У 2023/2024  навчальному році зусилля колективу були спрямовані на вирішення наступних завдань:

  • формувати основи безпеки та норми поведінки в дошкільників у надзвичайних ситуаціях в процесі різноманітних видів діяльності;
  • розвивати патріотичні почуття у вихованців  засобами  різноманітних форм та методів просвітницької роботи;
  • підвищити ефективність процесу навчання предметів природничо-математичного змісту створенням умов для пошуково-дослідницької діяльності дітей дошкільного віку;
  • створити умови для зміцнення здоров’я кожного вихованця засобами інноваційних здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій.

 

Забезпечення якості виконання Базового компонента дошкільної освіти та освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»

Управлінські заходи у 2023/2024 н. р. були спрямовані на здійснення комплексного безперервного навчання та виховання кожного дошкільника.

Саме річним планом регламентувалася організація методичної  роботи закладу дошкільної освіти, заходи щодо впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес згідно з концептуальними засадами Базового компонента дошкільної освіти. Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в ЗДО функціонує методичний кабінет, який є науково-методичним осередком для педагогів та батьків.  Під керівництвом  вихователя-методиста  Журавель Н.В. педагогічний колектив мав змогу здійснювати переорієнтацію освітнього процесу з навчального на розвивальний.

 

Форми підвищення кваліфікації педагогів

Педагогам дошкільного закладу надана можливість впроваджувати різні форми підвищення фахової  майстерності: самоосвіта, перегляди занять, використання кращого досвіду вихователів ЗДО, міста, інших областей, проходження курсів  підвищення кваліфікації педагогічних та керівних кадрів освіти області у КЗВО «ВАБО» (в онлайн-режимі).

За минулий навчальний рік на курсах підвищення кваліфікації при КЗВО «ВАБО» підвищили свою фахову майстерність 2 педагоги.

Проатестовано 4 педагоги.

 

Інноваційні технології

Упродовж 2023/2024 навчального  року в освітній процес впроваджувалися інноваційні технології:

  • вихователь першої молодшої групи№ 3 Александру Т.В.  впроваджувала програму Е. Шийко. «Розвивальні ігри та вправи» (для дітей третього року життя);
  • вихователь молодшої групи  № 7 Есаулова Л.І. впроваджувала методику В. Сухомлинського «Педагогічна спадщина»;                                                                                                            
  • вихователь середньої  групи  № 9 Назарова І.М. впроваджувала  методику  Н. Гавриш з організації художньо-мовленнєвої діяльності дітей у дошкільних навчальних закладах;      
  • вихователь середньої групи  № 11 Щерба Л.В. впроваджувала  методику  І.  Л. Шульга. «Розвиток творчих здібностей на заняттях з малювання» (малювання в нетрадиційних техніках);
  • вихователь Волинець Ю.М. (старша група № 12), впроваджувала в  освітній процес методику Дж. Кюїзенера «Числа та кольори», використовуючи навчальний дидактичний матеріал для розвитку математичних здібностей дітей - набір лічильних паличок;
  • Упродовж 2023/2024 навчального року вихователі старшої групи № 2 Літвінова Н.І., Сапун І.А.  впроваджували програму з національно-патріотичного виховання  для дітей середнього та старшого дошкільного віку Рейпольської О.Д. «Україна - моя Батьківщина».

  • Вихователі середньої групи № 6 Поліщук М.А., Дмитришина Я.П., впроваджували парціальну програму розвитку дитини від 2 до 6 років через гру Роми О.Ю., Піскової І.Ю., Малевич Г. В., Шарової Г.В. «Творці майбутнього».

  • Панасюк В.П., вихователь першої молодшої групи № 1, впроваджувала в практику роботи позитивний педагогічний досвід В. Артемчук «Формування основ безпеки життєдіяльності у дітей дошкільного віку».  

 

Методична робота в ЗДО

У зв’язку з відсутністю укриття, організацією освітнього процесу в дистанційному режимі в умовах воєнного стану в річний план роботи закладу внесено обмежувальні заходи. Вихователем-методистом складено план дистанційних методичних заходів на даний період, скоординовано віддалену роботу педагогів за допомогою блоків завдань:  самоосвіта, взаємодія з дітьми, взаємодія з родинами вихованців. Педагоги працювали за індивідуальними планами роботи.

З  метою підвищення теоретичного рівня педагогів з різних галузей педагогіки, рівня їхньої поінформованості про педагогічні технології методична робота в ЗДО була максимально гнучкою. Для сприяння обміну досвідом проведено такі методичні заходи:

  • педагогічні ради «Про завдання діяльності педагогічного колективу на 2023/2024 н.р.» - 29.08.2023; «Визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників за документами про проходження підвищення кваліфікації» - 31.10.2023; «Шляхи формування активної позиції дитини щодо власної безпеки» - 01.12.2023; «Визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників за документами про проходження підвищення кваліфікації. Обговорення та схвалення положення про вебсайт комунального закладу  «Дошкільний навчальний заклад № 42 Вінницької міської ради» - 25.01.2024; «Здійснення національно-патріотичного виховання дошкільників в умовах сьогодення» - 22.02.2024; «Розвиток  базових якостей особистості дитини-дошкільника через призму сучасних підходів до конструктивного образотворення» - 23.05.2024;
  • в online-режимі в період з 01.12.2023. по 08.12.2023 року проведено інформаційно-роз’яснювальний тижневик щодо інклюзивної освіти «Рівний рівному», з 26.02.2024 р. по 01.03.2024 р. - інформаційний марафон «Дбаємо про фізичне здоров’я та психологічний імунітет», з 15.04.2024 р. по 19.04.2024 р. - екологічний марафон «Ми творимо планету власноруч»; з 08.04.2024 р. по 12.04.2024 р. - Тиждень знань безпеки життєдіяльності; з 13.05.2024 р. по 17.05.2024 р. - Тиждень безпеки дитини;
  • семінар-практикум за темою «Формування природничо-екологічної компетентності дітей дошкільного віку», який  підвищив фаховий рівень педагогів з питань екологічного виховання  дошкільників,  розширив їх уявлення про можливості сучасних інноваційних методик екологічного виховання в закладі дошкільної освіти;
  • педагогічні читання за темою «Просвітницько-педагогічна діяльність Б.Грінченка»;
  • з метою ознайомлення педагогів закладу дошкільної освіти з особливостями методики ECERS-3, допомоги в усвідомленні її переваг, мотивації педагогів до використання методики у процесі роботи з дошкільниками проведено теоретичний семінар «Проведення дослідження якості освіти у ЗДО за міжнародною методикою ECERS-3»

         Проведено відкриті покази різних форм роботи:

  • Назаровою І.М., вихователем, - творчу майстерню для педагогів «Навчання дітей правилам безпеки в екстремальних ситуаціях»;
  • Панасюк В.П., вихователем, онлайн – заняття на Google-платформі (Meet-ресурс) «Формування в дітей уміння застосовувати набутий життєвий досвід та конструктивно-будівельних навичок з використанням технічних сенсорно-дидактичних іграшок»;
  • Есауловою Л.І. – творчу майстерню  для педагогів «Формування патріотичних почуттів через залучення до джерел народного мистецтва».

В ході відкритих показів педагоги продемонстрували свою фахову майстерність, творчість, уміння цікаво і невимушено залучати дитячу зацікавленість упродовж всього заходу. Кожен переглянутий захід свідчив про велику попередню роботу з малятами і батьками. У кожного вихователя спостерігався свій особистий стиль підготовки та проведення освітньої роботи  з вихованцями, у кожного педагога – були творчі родзинки, які варто запозичити іншим та впровадити у свою практику роботи.

Творча група продовжила роботу (ІІ рік) за темою «Варіативні моделі комп’ютерно орієнтованих методичних систем дослідницького навчання предметів природничо-математичного циклу в закладі освіти». Педагоги звітували про проведені заходи та ознайомили педагогічний колектив з напрацьованими матеріалами. Здобутками роботи творчої групи у складі наукового керівника  Гриб’юк Олени Олександрівни, провідного науковий співробітника Інституту цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України, завідувача Жаркової Т.С., вихователя-методиста Журавель Н.В., вихователів Літвінової Н.І., Поліщук М.А., Сапун І.А., Щерби Л.В. стала перемога КЗ «ДНЗ № 42 ВМР» (золота медаль) у номінації «Екологічна свідомість - шлях у майбутнє» ХV Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2024» та участь у роботі VIII Міжнародної науково-практичної конференції «Варіативні моделі комп'ютерно орієнтованих методичних систем дослідницького навчання предметів природничо-математичного циклу в закладах освіти» - «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences», присвяченої пам'яті видатного вченого, академіка Мирослава Івановича Жалдака, в рамках Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2024».

В рамках конференції були представлені:

  • доповіді «Особливість організації процесів дослідницького навчання й екологічного виховання дошкільників на екологічній стежині». - Жаркова Т.С., завідувач КЗ «ДНЗ № 42 ВМР»; «Екологічне виховання дошкільників шляхом ощадливого використання ресурсів». - Сапун І.А., вихователь КЗ «ДНЗ № 42 ВМР»;
  • майстер-класи вихователів КЗ «ДНЗ № 42 ВМР» «Екоосвіта дошкільників: виготовлення екологічної іграшки». - Поліщук М. А.; «Використання природного матеріалу та вторинної сировини в конструктивно-образотворчій діяльності дошкільника». - Щерба Л.В.; «Кукурудзяні дива в подільських традиціях». - Літвінова Н. І. 

Впродовж минулого навчального року педагогічні працівники систематично підвищували фаховий рівень та педагогічну майстерність, брали участь в методичних об’єднаннях міста, семінарах, майстер-класах, міських конкурсах та інших заходах.

Заклад дошкільної освіти взяв участь:

  • в акції, започатковану Департаментом освіти Вінницької міської ради, «Одягни свій садочок у вишиванку»;
  • в еко-флешмобі #Посади_деревце_посади_квітку в рамках Екологічного марафону «Ми творимо планету власноруч»;
  • у встановленні Національного рекорду України «Найбільша кількість занять доброти», вихователі Назарова І.М., Панасюк В.П., які провели ІІІ Міжнародне заняття доброти про гуманне та відповідальне ставлення до тварин;
  • у конкурсі «Дитячі історії про…» серед закладів дошкільної освіти Вінницької міської територіальної громади (21.11.2023 р.- 21.12.2023 р. включно з дотриманням правил безпеки в умовах воєнного стану);
  • у челенджі «Вінниця – 660!» ( створено відеопривітання, присвячене Дню народження міста);
  • у загальноміському флешмобі «Дякуємо ЗСУ».

 

Організація роботи щодо зміцнення здоров’я дітей та їх  медичного супроводу

Значну увагу педагогічний та медичний персонал приділяв питанням охорони та зміцнення здоров’я дітей, їх фізичному розвитку.  Формувалася у дітей система валеологічних знань про свій організм, про користь занять з фізичної культури,  про гігієну особисту та чистоту навколишнього середовища. 

Колектив створював умови для емоційного благополуччя  дитини, будував  навчальну діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи. Вихователі під керівництвом старшої медичної сестри  поглиблювали свої знання з фізичного виховання дітей та організації гігієнічного виховання

 

Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором

Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором, ретельно виконуються.

Між адміністрацією та профспілковим  комітетом  існує тісний зв’язок.

Мікроклімат в колективі можна визнати добрим. Створені належні  умови для здійснення освітнього процесу,  відносини з керівництвом та колегами стабільні, доброзичливі. Кожен працівник добросовісно відповідає  за свій обсяг роботи, з відповідальністю ставиться до виконання своїх функціональних та посадових обов’язків. Творча атмосфера у колективі відповідає високому рівню професійності працівників. Провідним у роботі дошкільного закладу є забезпечення фахового удосконалення щодо формування освіти, реалізації принципів її гуманізації, демократизації, переорганізації процесу навчання та головне - розвитку особистості дитини.

 

Моральне та матеріальне стимулювання працівників, організація їх відпочинку та оздоровлення

У закладі дошкільної освіти ведеться робота по моральному та матеріальному стимулюванню педагогічних працівників  та обслуговуючого персоналу.

При отриманні щорічної основної відпустки педпрацівники отримують, крім відпускних оздоровчі в розмірі місячного посадового окладу, обслуговуючий персонал  оздоровчих не отримує.  Працівникам, які перебувають на лікарняних, виплачують кошти за рахунок фонду та закладу.

Всі педагогічні працівники отримують доплати за вислугу років та категорію,  20 % за престижність професії.

 

Забезпечення виконання Закону України «Про звернення громадян»

На виконання Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення»,  у закладі дошкільної освіти здійснюється робота зі зверненнями: ведеться  журнал реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, доступно розміщені номери телефонів гарячих ліній.

Переважають звернення з питань влаштування дітей у дошкільний заклад, усні звернення  з питань  оформлення дітей у дошкільний заклад, щодо працевлаштування. Порушені питання розглянуті, надані відповіді. Письмових звернень не зареєстровано.

 

Розвиток  матеріальної бази ЗДО

Найскладнішим та відповідальним напрямком у роботі завідувача є  збереження, зміцнення та розвиток  матеріальної бази ЗДО.  Для забезпечення потреб дітей гнучко, варіативно використовувати розвивальний простір, виявляти свої інтереси, займатися улюбленими справами, вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрові зони, осередки самостійної художньої діяльності, книги, природи, розвивальних ігор, мовно-театральні, національні, чергових тощо. Однак, тематичні осередки оформлені та наповнені матеріалами, посібниками та іграшками не в достатньому обсязі, що не дозволяє зробити освітній процес диференційованим. Саме тому, педагогічний колектив продовжує працювати над створенням розвивального предметно-ігрового середовища.

Впродовж  2023/2024  навчального  року   матеріально-технічна база  утримується коштом вихователів.  

закладі дошкільної освіти вже 50 років. Ми бачимо, що він у задовільному стані  завдяки спільним зусиллям колективу.  Проте питання оновлень залишається актуальним.  Залишається проблемою заміна сантехнічного обладнання,  відсутність сучасних агрегатів на пральні.

На жаль, і цього року в нашому садочку вдруге урочисто не відбулося Випускне свято, дітки не зібралися у святковій залі. Але стіни рідного дитячого садка тримають у собі ностальгію за дзвінкими дитячими голосами. Дуже шкода, що випускники не отримали свята, яке буває раз у житті. Але Країна Знань перегорнула ще одну свою сторінку та надихає рухатись далі. Нагадайте, яким був цей рік, а  який був садочок із  радісними усмішками та голосним  дитячим сміхом.

Багато з вас перебувають за межами країни, багато рідних нам людей стоять на захисті нашої рідної України. Ми дивимось  на самих себе та на життя з іншого боку. Ми навчились цінувати речі, яких раніше навіть не помічали. Але, не зважаючи на все це, для дітей – це успішне подолання чергового рубежу в дошкільному житті, наші випускники  вирушають у самостійне доросле життя. Залишаються позаду  найбільш безтурботна та щаслива пора життя.  Бажаємо, щоб цей шлях для них був щасливий, сповнений гарними подіями й здобутками. Віримо, що вони реалізують власні здібності, таланти, побудують власну успішну долю, будуть гідними творцями свого життя і справжніми патріотами своєї країни!

Глибоко вдячні вихователям і батькам! Ви вклали у своїх вихованців і душу, і серце, і знання! Своєю любов’ю та невтомною працею допомагали пізнавати світ, прищеплювали найвищі моральні цінності. Щиро бажаємо усім міцного здоров’я, успіхів, особистих перемог, реалізації задумів і творчих планів!

Дякуємо УСІМ за нелегкий, але все ж чудовий навчальний рік!

 

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *